2018. május 16., szerda

Autót készít a világ legnagyobb vasúti gyára

ANDRÓCZI BALÁZS 2018.05.16. 
A villanyautó-forradalom nem nálunk zajlik, de még csak nem is Kaliforniában, a Teslánál. Az ok, amiért mindenki elektromos járműveket fejleszt, Kína, és annak egyre csak növekvő piaca, ahol hamarosan kötelező lesz elektromos autót kínálni a hagyományos mellett. És ez a piac akkora ígéret, hogy még mindig érkeznek új szereplők.
CRRC villanyautó-prototípus

Ilyen új szereplő a CRRC, amely Kína egyik igazi ipari óriása. A mozdonyok és vasúti kocsik gyártásával foglalkozó cég 2014-ben alakult két nagy állami cég összeolvasztásával, és jelenleg a világ legnagyobb vasúti járműgyártó cégének számít. Most pedig úgy néz ki, nekiálltak az autófejlesztésnek is, legalábbis egy prototípus képei már kiszivárogtak.
A képek alapján egyértelmű, hogy az Audikat nézegették a legtöbbet a tervezők, bár az egyelőre nem világos, hogy a prototípus valóban egy átfaragott Audi, amelyben csak a hajtást tesztelik, vagy ilyen lesz a végleges termék, egy újabb klón. Ez utóbbi is érthető lenne, hiszen Kínában az Audi messze a legkedveltebb prémium-márka – nagyrészt annak köszönhetően, hogy a németek durván egy évtizeddel mindenki más előtt kezdtek Kínában autót gyártani – így egy ilyen hasonlóság kifejezetten kedvezően hathat az eladásokra.
Magáról az autóról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy tisztán villamos üzemű lesz – nem kizárt, hogy a villanymozdonyokkal szerzett tapasztalatokat hasznosítani is tudják majd a CRRC mérnökei a hajtásláncban – és állítólag 2019-ben tervezik bemutatni.
A CRRC-vel egyébként egy olyan állami vállalat szabadulhat be a kínai villanyautó-piacra, amelynek gyakorlatilag végtelen forrásai lehetnek típusfejlesztésre, ez pedig, ha nem is azonnal, de egy-másfél évtizeden belül veszélyes lehet akár a legnagyobb nemzetközi autógyártók számára is.